Welcome to the BukkitWiki!

This Wiki is home to Bukkit's documentation and regulations surrounding the Bukkit Project and it's services. Want to help out? We would love to have you! Signup to get started!

Installing Plugins/fi

From BukkitWiki
Jump to: navigation, search

Täpä opas kertoo kuinka asennat yksinkertaisen lisäosan palvelimeesi. Sinulla pitää olla ennestään toimiva CraftBukkit palvelin, ja sinun täytyy osata käyttää palvelimen komentokehotetta. Jos sinulla ei ole toimivaa palvelinta asennettuna, ohjeet asentamiseen löytyvät tältä sivulta. Opas ei kerro kuinka asennat SQL-tietokannan tai kuinka moukkaat asetustiedostoja, voit etsiä tietoa näistä aiheista foorumiltamme.

Asennetaan lisäosa

  1. Lataa valitsemasi lisäosa.
  2. Sirrä lisäosan .jar tiedosto lisäosat kansioon.
  3. Käynnistä palvelin ja odata kunnes se on käynnistynyt täysin.
  4. Lisäosa on asentunut ja palvelin käynnissä, ja valiima käyttöön.

Humioitavaa

Lightbulb.png Huomio: Lisäosia löytyy seuraavista paikoista: Bukkit Plugin List, BukkitDev ja Wikin lisäosa-kategoria
Lightbulb.png Huomio: Lataamasi lisäosa saattaa olla pakattu. Purkamiseen tarvitset ohjelman, esimerkiksi WinRAR
Lightbulb.png Huomio: "lisäosat" (plugins) kansio sijaitsee kansiossa johon olet asentamut palvelimen.
Lightbulb.png Huomio: Yleensä lisäosa luo asetustiedoston, voit etsiä lisäosan sivuilta mitä asetuksia voit muuttaa.
Lightbulb.png Huomio: Tarkista ettei palvelimen komentokehotteeseen tule käynnistettäessä virheilmoituksia. Tämä voi merkitä sitä että lisäosa tarvitsee SQL-palvelimen tai tarvitsee enemmän oikeuksia. Voit etsiä foorumeilta tai lisäosan sivuilta lisätietoja.

Lisäosien päivittäminen

  1. Luo "update" niminen kansio lisäosat kansioon.
  2. Lataa lisäosa jonka haluat päivittää.
  3. Siirrä vain ja ainoastaan .jar tiedosto update-kansioon.
  4. Käynnistä palvelin uudelleen.
  5. Valmis! Lisäosa on päivitetty uuteen versioon!

Huomioitavaa

Lightbulb.png Huomio: Varmista että update-kansiossa oleva .jar tiedosto on saman niminen kuin saman lisäosan lisäosat kansiossa sijaitseva tiedosto.
Lightbulb.png Huomio: Reload komento lataa uudelleen kaikki lisäosat ja päivittää ne jos update-kansiossa on päivityksiä.
Lightbulb.png Huomio: Tämä tapa on turvallisempi kuin että vaihtaisit lisäosan .jar tiedostot käsin!